Mijn eerste triathlon

De weg naar je eerste triathlon kan soms moeilijk en ingewikkeld zijn. Zeker als je een Ironman voor ogen hebt!

Wij ondersteunen je graag met het bereiken van je doelen:

BEKIJK ONZE TRAININGTRAJECTEN »

   of neem vrijblijvend contact met ons op

Een hele triathlon of een halve triathlon?

Iedereen kan een triathlon lopen! Daar zijn we van overtuigd. Maar doe je het op een verantwoordelijke manier en train je wel efficiënt? Bekijk twee verhalen van personen die je voor gingen:

Jolijn

In Spanje volbracht ze haar eerste Ironman70.3

Ruben

In 6 maanden training rende hij een volledige Ironman

Fundamentele eigenschappen van Threesixty5:

Uitgebreide Fittest 

Voordat de trainingsfase van start kan gaan nemen we een Fit test af. Gedurende 3 uur wordt gekeken wat de huidige belastbaarheid is van je lijf. We kijken hier naar de gehele complexiteit; van uithoudingsvermogen, mobiliteit, flexibiliteit, kracht, ritme en coördinatie tot ademvermogen, mentale kracht en meer. Mede aan de hand van de Fit test bepalen we de focus voor de eerste maand aan training - die hoofdzakelijk gericht is op het lijf voorbereiden op de vele trainingsuren die komen gaan, waarbij rekening gehouden dient te worden met eventuele blessures of beperkingen uit het verleden.

Race specifieke voorbereidingen

In de laatste 30 voor de race veranderd er een hoop in de focus van de training en uiteraard daalt de trainingsintensiteit. Daarnaast behoeft iedere race ook zijn eigen behoefte. We bereiden je voor op het openwater zwemmen, op de verandering in je voeding, op het parkour en al hetgeen je dient te weten om je eerste race zo soepel mogelijk te laten verlopen.

VO2max test

In samenwerking met ex-profschaatsster Diane Valkenburg wordt een VO2max test gedaan. Hier meten we de maximale zuurstofopname, samen met het maximale vermogen in wattage, de maximale hartslag en de lactaat drempel. Met deze informatie bereken we precies bij welk vermogen aan inspanning jij begint te verzuren en dit helpt ons om zo nauwkeurig mogelijk de trainingszones in te richten voor het fietsen en hardlopen. Zo train jij altijd met de juiste intensiteit!

Fysieke intelligentie

  • Met het brein denken we en met het lichaam bewegen we. Hoe breder het denkvermogen, des te ‘slimmer’ we iemand noemen – we spreken van een hoog IQ. Voor het lichaam is hetzelfde van toepassing. Hoe breder het vermogen tot bewegen, en het correcte aanpassingsvermogen in een bewegingssituatie, des te ‘slimmer’ we iemand kunnen noemen op fysiek niveau – we spreken van een hoog PQ (EN: physical quotient). Bij Threesixty5 bereiden het lichaam voor op een scala aan bewegingsuitingen en confronteren we het met diverse bewegingssituaties complementair aan zwemmen, fietsen en hardlopen om zo te groeien in je fysieke intelligentie en daarmee in de paraatheid van je lijf.
NEEM CONTACT OP »Gratis

Begin vandaag nog. Vraag vrijblijvend een (gratis) intake telefoongesprek aan.

of lees meer verhalen van eerdere deelnemers