Het begintraject

Het begintraject is er volledig op ingericht om een veilig fundament neer te leggen voor de trainingsperiode die komen gaat.

Middels een volledige trainingsanalyse bekijken we de fysieke belastbaarheid van je lichaam. De analyse neemt ruim drie uur in beslag waarbij gekeken wordt naar de staat van je gewrichten, mogelijke beperkingen in mobiliteit, flexibiliteit, lichaamscoördinatie, uithoudingsvermogen, ademhaling en meer. We kijken via het heden naar je verleden – blessures, beperkingen, pijntjes – en schetsen een beeld van je toekomst. Uit de Fit-test zullen specifieke oefeningen naar voren komen om blessure preventief te kunnen trainen.

In samenwerking met Diane Valkenburg laten wij een VO2max test afnemen. Hier wordt je maximale zuurstofopname gemeten en wordt zo nauwkeurig mogelijk je maximale hartslag + maximale vermogen in wattage + lactaat curve bepaalt. Op basis van deze data worden je trainingszones ingericht.

Indien gewenst adviseren wij je een specialist om een volledige lichaamsscan te laten doen. Middels een röntgenapparaat wordt zo nauwkeurig gemeten uit welke componenten je lichaamsgewicht is opgebouwd: te weten het vetvrij weefsel (spieren, botten, organen) en uiteraard je vetweefsel.

Wat hebben we in de kuip

In de eerste maand komen blessures uit het verleden naar boven, zullen je sterke punten uitgelicht worden en krijg jij een duidelijk inzicht hoe de komende trainingsperiode eruit komt te zien. 

Volledige Fit-test

Persoonlijk trainingsschema

Mentale weerbaarheidstraining 

Krachttraining voor triatleten

Mobiliteitstraining voor triatleten

Persoonlijk voedingsschema

VO2max test

Lichaamsanalyse

Het middentraject

Het middentraject zal bestaan uit maandelijkse personal training en continue online begeleiding. Hierdoor houden we je vorderingen zo optimaal mogelijk bij en kun je tijdig al je vragen stellen.

Online begeleiding

Heeft als voordeel dat we continu met elkaar in contact blijven en dat alle informatieoverdracht op één plek plaatsvindt. Dit wordt dan jouw kennisbank waarin je de ontwikkelingen van de trainingen automatisch worden bijgehouden vanuit je horloge en waar je overzichtelijk vragen kunt stellen zonder dat er kennis verloren gaat. We kunnen zo snel en gemakkelijk foto’s, video’s of links met elkaar delen.

  • Tussentijdse doelen

Om je voortgang te meten, en overtraining te voorkomen, zullen we tussentijdse doelen opstellen. Deze zijn gebaseerd op je einddoel – bijv. finishen binnen 6 uur. Iedere maand zal het doel van de duurtrainingen iets toenemen, om zo de fysieke belasting op je gewrichten te beperken en tevens tussentijdse succesmomenten te hebben. We kijken precies naar wat er voor nodig is om bij jouw Ironman race of Ironman70.3 race je streeftijd te realiseren en delen de trainingen dusdanig in, dat je bij alle onderdelen hierbinnen vallen.

Niet lullen, maar poetsen

Na je eerste maand is het duidelijk waar voor jou de focus moet liggen om je lijf klaar te stomen voor dé grote dag. We richten ons op specifieke tekortkomingen en poetsen mogelijke blessures uit het verleden netjes op.

Eerste maand;
de eerste 4 weken van je training

Begintraject

Maandelijkse trainingen;
een-op-een persoonlijke begeleiding

Middentraject

Tussentijdse doelen;
gestructureerd je voortgang meten

Middentraject

Laatste maand;
de laatste 4 weken voor je race

Eindtraject

Het eindtraject

Het eindtraject staat volledig in teken van race-day. Hier werken we gestructureerd aan het klaarstomen van zowel je lichaam, geest, als materiaal, om zo optimaal en voorbereid mogelijk voor de dag te komen.

De trainingsintensiteit gaat naar beneden en de focus verplaatst zich naar beweeglijkheid van je lichaam, voeding en specifieke race-day voorbereiding.

Je lichaam moet in deze fase opbouwen naar een toppunt qua kracht, energie, mobiliteit en herstellend vermogen tot 1 week voor de race. Hier werken we vervolgens aan een persoonlijke blueprint rondom de Ironman dagen, met alle do’s en don’ts. Wanneer ben je waar? Hoeveel trainingen doe je nog? Hoe intens? Welke oefeningen wel/niet? Wanneer eet je wat? Welk materialen zijn essentieel? Maar ook, hoe bereid je je voor op de transities? etc.

Het échte werk

Nog maar 4 weken tot de race. Een cruciale periode is aangebroken, namelijk het voorbereiden! Samen bespreken we de aanpak van de race en schrijven we een gestructureerd voedingsplan.

Neem contact op » gratis

Begin vandaag nog. Vraag vrijblijvend een (gratis) intake telefoongesprek aan.

of lees meer verhalen van eerdere deelnemers