“Ik wil persoonlijke begeleiding, advies en training voor de Ironman70.3 van West-Friesland.”

STUUR MIJ INFORMATIE TOE »

Trainen voor Ironman70.3 West-Friesland

Wij willen dat je de Ironman70.3 West-Friesland finisht met een lach op je gezicht! Dat je een spoedig herstel hebt, zonder blijvende schade aan je lijf en zonder het onnodig verleggen van je grenzen.

Wij bieden een stappenplan aan, waar we eerst duidelijk je huidige fysieke staat in kaart brengen.We kijken hier niet alleen naar je capaciteit om te zwemmen, fietsen of hardlopen, maar naar je algehele bewegingsvocabulaire. We testen relevante zaken voor duursport/triatlon. We kijken naar de heupen, wervelkolom, schouderblad, algehele lichaamskracht, uithoudingsvermogen en elasticiteit van het lijf. We kijken naar het heden, waar sta je vandaag, het verleden, welke blessures, ongelijkheden of pijntjes draag je bij je, en vervolgens naar de toekomst, wat kunnen we doen om het fundament aan te sterken.

Na deze persoonlijke bewegingsanalyse gaan we aan de slag met wekelijkse begeleiding, trainingsschema's, maandelijkse trainingsmomenten en voedingsadvies.

Elementen uit onze aanpak:

VO2max test

  • In samenwerking met ex-profschaatsster Diane Valkenburg wordt een VO2max test gedaan. Hier meten we de maximale zuurstofopname, samen met het maximale vermogen in wattage, de maximale hartslag en de lactaat drempel. Met deze informatie bereken we precies bij welk vermogen aan inspanning jij begint te verzuren en dit helpt ons om zo nauwkeurig mogelijk de trainingszones in te richten voor het fietsen en hardlopen. Zo train jij altijd met de juiste intensiteit!

Uitgebreide Fit test

Voordat de trainingsfase van start kan gaan nemen we een Fit test af. Gedurende 3 uur wordt gekeken wat de huidige belastbaarheid is van je lijf. We kijken hier naar de gehele complexiteit; van uithoudingsvermogen, mobiliteit, flexibiliteit, kracht, ritme en coördinatie tot ademvermogen, mentale kracht en meer. Mede aan de hand van de Fit test bepalen we de focus voor de eerste maand aan training - die hoofdzakelijk gericht is op het lijf voorbereiden op de vele trainingsuren die komen gaan, waarbij rekening gehouden dient te worden met eventuele blessures of beperkingen uit het verleden.

Mobiliteit en flexibiliteit training 

Om voorbereid te worden op de gewrichtsbelasting voortkomend uit hoofdzakelijk het fietsen en hardlopen. Bij mobiliteitstraining richten we ons op de bewegelijkheid van de gewrichten, denk aan de enkels, knieën, heupen en schouders. Bij flexibiliteitstraining richten we ons op de soepelheid van de spieren, waardoor de volledige bewegingsuitslag niet beperkt wordt en we blessurepreventief te werk kunnen gaan.

Fysieke intelligentie

  • Met het brein denken we en met het lichaam bewegen we. Hoe breder het denkvermogen, des te ‘slimmer’ we iemand noemen – we spreken van een hoog IQ. Voor het lichaam is hetzelfde van toepassing. Hoe breder het vermogen tot bewegen, en het correcte aanpassingsvermogen in een bewegingssituatie, des te ‘slimmer’ we iemand kunnen noemen op fysiek niveau – we spreken van een hoog PQ (EN: physical quotient). Bij Threesixty5 bereiden het lichaam voor op een scala aan bewegingsuitingen en confronteren we het met diverse bewegingssituaties complementair aan zwemmen, fietsen en hardlopen om zo te groeien in je fysieke intelligentie en daarmee in de paraatheid van je lijf.
Trainen als een atleet
  • Maandelijkse personal training, met oefeningen die complementair zijn aan het zwemmen, fietsen en hardlopen. We bewegen uit een breed perspectief en leren van andere sportdisciplines.
Blessure preventief trainen
  • Onze trainingen ondervangen de tekortkomingen van het eenzijdige trainen als duursporter. Iedere sport heeft zijn tekortkomingen, zo ook het zwemmen, fietsen en hardlopen.
Wekelijkse trainingsschema's
  • Wekelijks worden er trainingsschema’s online geplaatst en is de voortgang van je trainingen zeer overzichtelijk in te zien. We werken met maandelijkse doelen om je voortgang te meten.
Indien gewenst.. 
  • Bij een inspanning hoort ook een ontspanning. Indien gewenst begeleiding we je in het vinden van rust, stilte en meditatie. Ook voedingsadvies is indien gewenst beschikbaar. 
  •  

Interesse wat dit voor jou kan betekenen?

Persoonlijke begeleiding, advies en training voor de Ironman70.3 West-Friesland?

Wij helpen je vanaf het begin van je training tot het moment dat je de finish overgaat. Ik vertel je graag over onze methodes. Neem contact op!

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je vrijblijvend aan
Laat je gegevens achter en ik stuur je meer informatie over onze trainingstrajecten.
ErrorHere